torsdag 3 april 2008

Som isarna när det blir vår

Idag har jag vårstädat, ja alltså inte på det sättet även om jag faktist har dammsugit.
Jag vårstäde min ipod. Bort med det gamla in med det ännu äldre. Nostalgi funkar väl ändå bäst på våren?
Våren är ändå en stor favorit, när jag var yngre slapp jag och min bäste vän att bli förpassade till parkeringsgarage, min bäste vän var min skateboard såklart. Här utanför har dem redan sopat gatorna, just vid de tillfällena blir jag otroligt sugen på att plocka fram brädan igen.
Men ipoden är nu rensad och fixad. Det behövs då och då, ligger väldigt mycket som man endast lyssnat på en gång och sedan glömt bort. Så nu är den smockad med låtar som gör sig lite bättre på våren. (Aerospace tex)

Man borde städa oftare. Städa lägenhet, ipod, garderob osv. Ofta. Livet blir nog enklare så.

Inga kommentarer: