lördag 10 maj 2008

I lost you, but I found country music

Om jag ändå hade varit bättre på att läsa böcker. Om det ändå vore såväl att jag mer än gärna plöjde en bok i veckan. Istället läser jag enbart halva böcker, läser intensivt i 2-3 dagar, kommer halvägs och lägger ifrån mig boken för att fortsätta nästa dag. Men jag fortsätter aldrig, har det gått två dagar sen jag senast läste så tappar jag lusten och greppet.
Om det ändå kunde vara såväl att jag läste mer. Då skulle jag hänga på låset för att få köpa den nya Erlend Loe boken, men om det nu inte är såväl så innebär det att jag fortfarande har en halvläst Doppler liggandes på vardagsrumsbordet. En bok som jag knappt kunde lägga ifrån mig första dagen, men nu har Doppler legat där, orörd, i flera veckor. Trots att Erlend Loe är ett geni och förmodligen min absoluta favoritförfattare.
Har man läst Naiv.Super och Blåst! så vet man vad jag pratar om, har man inte det så har man missat något.

Inga kommentarer: