onsdag 22 juni 2011

Mindre hår för varje år och mer ångest inför varje fest

Ju äldre man blir desto svårare blir det att fylla år. Nog för att jag är egocentrisk och vill få hyllningar till min person som födelsedagar ofta ger. Samtidigt vill man knappast bli äldre och inser att livet går alldeles för snabbt. Hur i helvete blev jag såhär gammal?
Trots det vill jag fira mina 28 år här. Mamma och Pappa var över med en flaska champagne som jag tänkte dela med Carro framåt kvällen. Sedan vill jag ut i natten, dansa till punk och disco. Önskar verkligen att det fanns en klubb där det var grunden. Punk och Disco. Så jävla vackert. 

Men jag stannar nog hemma efter en flaska bubbel, finns inga klubbar eller barer där det jag vill höra spelas. Då är hemmet bättre, och förövrigt har jag ändå frisörtid klockan 11 imorgon. Bakis med en frisörkappa om livet är knappast idealiskt.
Vi går in i dimman på midsommarafton istället.

Inga kommentarer: