tisdag 19 juli 2011

Sommaren med Olle

Ja herregud, jag har haft semester, varit ledig och inte suttit vid datorn så mycket. Istället har jag uppdaterat mitt liv via twitter som är bra mycket enklare via telefonen än vad det här formatet är.
Semester ja. Det var fantastiskt härliga veckor men när jobbet väl kallade var det rätt skönt att leva tre dagar utan att rent slentrianmässigt ta sig några öl eller dela på en flaska bubbel. Men så är det med sommaren, man blir lätt marinerad i allt som är dåligt för en.

Vi spenderade ett par dagar i Simrishamn hos svägerskan, sen tog vi 16 timmar i göteborg där en konsert med Iron Maiden betades av. En fantastisk konsert trots att jag är långt ifrån att kallas ett fan. Men det är svårt att inte älska Bruce och hans mannar när deras symfonier blir till fotbollskörer. Trots metal-öset kunde jag, när jag stod i publiken, inte låta bli att känna längtan till att få se Take That live. De spelade i Köpenhamn häromdagen och jag hatar att de inte kom till Stockholm.

Efter Göteborg spenderade vi ett par dagar i en stuga på Dalarö tillsammans med Astrid och Niklas. En alldeles fantastisk stuga med alla nödvändiga bekvämligheter (diskmaskin!!), bastu, egen brygga, badtunna och båt. Ni kan ju fatta att någa dagar i juli är en dröm i en sådan stuga. Nu ville ju inte solen visa sig en enda dag när vi var där men vad gjorde det, jag badade ändå varje dag.

Annars, tränar jag igen trots återkommande problem med benhinnorna. Korta sträckor på mjukare underlag är det som gäller. Asfalt dödar mig om jag springer längre än 4 kilometer.
3 veckor kvar till midnattsloppet och jag sportar mustasch i år igen.

Svägerskan o hennes karl har två hundar. Så här glada var jag o Troja över att ses igen.

Inga kommentarer: