lördag 20 augusti 2011

Om du flyttar till gbg

Har precis jobbat min sista natt ihop med LeeAnn. En av de personer jag faktiskt respekterar och gillar (trots hennes Michael Jackson idoliserande). För över 5 år sedan tog hon kontakt på whoa för att hon tydligen skulle börja jobba på samma jobb som mig. Sedan lärde jag henne allt jag kunde (true story) Nu ska hon istället titta på oss när vi jobbar, via ett par hundra kameror. Dålig på avsked som man är blev det tafatt och stelt, men en kram kostade jag mig på att ge.

Väl hemma lyssnar jag på Orup. Killen som lyckats med ett gäng riktigt bra skivtitlar. Eller vad sägs om "Stockholm & andra städer", "Orupean Songs" samt samlingsalbumet "Flickor förr och nu". Den förstnämnda skivan är en skiva som rankas väldigt högt i min skivsamling, alla låtar från "Magaluf" och "Stockholm" via "om du flyttar till gbg" är små popunderverk. Frågan är bara hur mycket Orup egentligen lyssnade på George Michael under sena 80 och tidiga 90-talet. Vit soul med ett otroligt sinne för pop. Hur kan jag inte älska det här? Falsettsång och hjärtskärande texter som får ens hjärta att blöda.
80%  av min skivsamling aint got shit on Orup.


Inga kommentarer: