fredag 2 december 2011

More sad mix

Snart är det jul och det ska listas skivor och låtar. Jag hänger inte riktigt med i år då jag inte längre har koll på vilka låtar som kom när. Phil Lynnott - Tattoo kan omöjligt ha kommit i år va? Ändå en av låtarna jag har dansat till allra mest här hemma i lägenheten 2011.
Sen har det varit en herrans massa singlar och mixtapes och gud vet vad. Man vill heller inte lägga något på årslistan som man upptäckte för en vecka sedan. Hur mycket jag än älskar ASAP Rocky - Peso just nu kan det likväl vara en intensiv förälskelse som snart övergår i trötthet. Tänk om fullängdaren (3 miljoner dollar kontraktsskivan) suger. Vill jag då stå för att ha ASAP på min årslista.
Nej, en årslista tål att tänkas på.
I övrigt är det 2 december. 6 plusgrader ute och jag försöker hamna i jul-mode. Har precis beställt lite julklappar, och är nervös att åka in till jobbet då årets julöde avgörs. Blir jag ledig på julafton har vi julfirande här hemma. All familj och vänner är välkomna om man så vill.
Pular med årets julplaylist och blir, som vanligt, alldeles tårögd av Stay Another Day. Jag hade inte behövt veta att den handlar om ens broders självmord. Jag som älskade låten och gick sönder varje gång jag hörde den innan, så vacker. Jag klarar som bekant inte av döden, nu betyder låten ännu mer.


Den här b-sidan är inte fullt så sorglig, om än otroligt vacker.



Inga kommentarer: