tisdag 31 december 2013

När man blir äldre vill man ha en vän, en sån man hade när man var ung

2013 är snart över.
Ett år som överlag har varit rätt bra. Inte för att att något händer. Jag är kvar på samma jobb som tidigare. Men jag har ett helt ok schema och tjänar bättre än vad jag skulle göra någon annanstans. Min utbildning sträcker sig nämligen som mest till ofullständigt gymnasiebetyg och någon enstaka kurs på komvux. Då får man vara nöjd i min sits.

Vad hände annars? Hälsade på mina vänner i amerikat. 
Det var fina dagar. Vi åkte bil på västkusten, till vegas, till utah och tillbaka. Men bäst var ändå i sömniga orten de bodde i. Mountain View som låg någon timma utan för San Fran. Där man kunde avsluta dagen med ett dopp i poolen och ta en öl i bubbelpoolen som sängfösare.
Många har frågat vad som var bäst med den resan, ofta har jag sagt den Zion National Park i Utah.

I övrig är musik fortfarande mitt enda intresse. Att lyssna på musik that is. Spela är jag alldeles för rastlös för att lära mig att göra.
För några år sedan fylleköpte vi en gitarr hem. Försökte kanske tre gånger att spela på den. Nu står den i källaren.
Med musiken kommer mina kära musikquiz. I januari börjar vi på debaser, känns stort. Nu är det på riktigt och jag och mitt lag håller i premiärquizet.

Jag behöver en hobby.

Alltså, 2013, du var helt okej.
Nu ska jag göra en top 10 låtar of 2013 lista.

Inga kommentarer: